宇宙

Liability - Lorde

莫西顾:

推荐前一秒才发现是Lorde的歌!

这首居然是Lorde的歌,实在有点惊喜,没错,是惊喜。你或许在很多人的空间听到过她的那首《Royals》,又或者曾在电影《饥饿游戏》中一览她那带着神秘感的独特嗓音的风采,但这首不是,风格太不一样了!很温暖,很抒情,不是之前那种有点神神叨叨的、让人感觉很有距离感的音乐了,这首歌柔软得让人仿佛能够看到Lorde演唱这首歌的神态动作,大概就像封面上那样吧,安静的,甚至是孤独的,但绝不再是遥不可及的。


One, two

一,二

 

Baby really hurt me

真的令我很受伤

Crying in the taxi

独自一人在出租车里哭泣

He don't wanna know me

他不想再了解我

Says he made the big mistake of dancing in my storm

说他已经在我的感情爆发中酿成大错

Says it was poison

说这段感情犹如毒药般致命

So I guess I'll go home

所以我还是回家吧,孤身一人

Into the arms of the girl that I love

在我爱的人怀中寻找宽慰(也就是Lorde自己)

The only love I haven't screwed up

她是我唯一没有搞砸的友情

She's so hard to please

一切的一切都不能让她满意

But she's a forest fire

犹如狂怒大火定要吞噬森林最后一抹绿

I do my best to meet her demands

为取悦她,我做了一切

Play at romance, we slow dance

浪漫嬉戏,缓缓共舞

In the living room, but all that a stranger would see

在起居室,但在他人眼里的画面不过是

Is one girl swaying alone

环臂摇曳在房间中央的女孩,孤孤零零

Stroking her cheek

轻抚脸颊,满是伤心

 

They say, "You're a little much for me

他们说,“和你相处太难

You're a liability

你是个负担

You're a little much for me"

和你相处让人感到窒息”

So they pull back, make other plans

所以他们渐行渐远,将我抛在身后

I understand, I'm a liability

我明白,我是个累赘

Get you wild, make you leave

让你发狂,使你离去

I'm a little much for

和我相处有些吃力

E-a-na-na-na, everyone

对所有人来说

 

The truth is I am a toy

但事实上,我只是个玩偶

That people enjoy

供观众把玩的玩具

'Til all of the tricks don't work anymore

直到有一天,所有的把戏都不再奏效

And then they are bored of me

他们也会感觉我很无趣,将我抛弃

I know that it's exciting

居然是我期盼已久

Running through the night, but

然后穿梭在黑暗中,无人问津

Every perfect summer's

但是,所有这些完美的夏日回忆

Eating me alive until you're gone

在你走后,每当回想都痛彻心扉

Better on my own

还是一个人吧

 

They say, "You're a little much for me

他们说,“和你相处太难

You're a liability

你是个负担

You're a little much for me"

和你相处让人感到窒息”

So they pull back, make other plans

所以他们渐行渐远,将我抛在身后

I understand, I'm a liability

我明白,我是个累赘

Get you wild, make you leave

让你发疯,使你离去

I'm a little much for

和我相处有些吃力

E-a-na-na-na, everyone

对所有人来说,都是如此

 

They're gonna watch me

然而,他们只能注视着我

Disappear into the sun

消失在日光中

You're all gonna watch me

你也只能注视我

Disappear into the sun

拥有更明亮的未来


评论

热度(133)